úterý 3. července 2007

Základy - dokončení

Dneska dokončím povídání o základech. Po dokončení základových pásů jsem chtěl udělat odpady. Byl jsem domluvený s jedním vodařem, že mi to udělá, ale když došlo na věc, tak jsem ho nějak nesehnal, takže jsem se do toho opět pustil sám. Měl jsem přesnou představu jak to bude vypadat, tak jsem si rozepsal materiál, objednal a koupil. Kde bylo moc hlíny v základech, tak jsem vyhrabal rýhu, položil trubky, kolena, odbočky a pospojoval. Protože základy nejsou na rovince, tak nebylo těžké dodržet sklon trubek. Tchán má odpady téměř v rovině a navíc plno kolen a skoro každý rok řeší ucpané trubky. Doufám že tomuhle se v budoucnu vyhnu.
Do připravených prostupů v základových pásech jsem ještě dal dva husí krky na přívod elektřiny a vody a jednu trubku pro větrání. Zemní registr to asi nebude, ale větrat se musí a pokud to nebude mít jiné využití, tak aspoň jako přívod vzduchu pro kotel.

Hlavní trubka odpadu

Odbočky ke koupelně

Vyústění trubky větrání

Celkový pohled na odpady

Dále následovalo zasypání hlínou, co největší udusání "žabou" a nasypání štěrku. Použil jsem frakci 32 až 64mm, ale byla to šílená dřina, měl jsem použít menší. Štěrk jsem řádně zvibroval a udusal. Na to naskládal kari sítě a posvařoval k sobě, aby se to při betonování nepohnulo.


Položené kari sítě

Pak jsem čekal na pěkné počasí, aby mix s betonem mohl bez problémů vyjet až ke stavbě. Když to vypadalo slibně, objednal jsem beton a domluvil se s kamarádem, že mi pomůže. Tchán byl po noční, tak jsem s ním moc nepočítal.
Ráno jsem se probudil a zjistil, že už asi hodinu drobně mrholí a prší. Říkal jsem si že to nevadí, to je jen maličko mokrá zem, jde se na věc. Přijel první mix a vyjel jen do poloviny svahu a dál už nic. Co teď? Pokoušeli se o mne mdloby. Nakonec jsme nasypali na svah asi šest koleček štěrku, co zbyl od zasypávání základů a pomohlo to. Ve dvou rozhrnovat tolik betonu není žádná legrace, ale museli jsme to nějak zvládnout. S posledním mixem nám pomohl i tchán. Padlo tam asi 17 kubíků betonu B20. Na obrázku je vidět, že kousek betonu má barvu trochu do žluta. To je tím, že jsme to neodhadli a asi půl kubíku betonu chybělo. To jsem druhý den domíchal ručně v míchačce z písku a proto ta nažloutlá barva.

Zabetonované základy

Žádné komentáře: