pondělí 9. července 2007

Komín

Tak jsem o víkendu začal se stavbou komínu. Podle projektu je komín vysoký cca 8,5 metru. Kompletní komín jsem koupil v nedaleké Keramice Letovice. Jednalo se o komínové vložky pr. 160mm včetně čistící tvarovky, tvarovky pro odvod kondenzátu, pro připojení kotle, betonové tvárnice a komínové hlavice. Ještě jsem přikoupil tmel a čistící dvířka. Není to úplně kompletní systém jako má např. Schiedel, ale zase cena je poloviční a izolaci dovnitř si koupím extra. Tu jsem koupil zatím na zkoušku, roli Isoveru. Při zdění příček jsem uložil do malty první tvárnici, ve které jsem kus vyřízl na odvod kondenzátu a následně vylil betonem asi do poloviny, aby celý komín nebyl moc hluboko pod konečnou podlahou. Na to jsem pak položil šamotovou tvarovku s vlepeným vývodem kondenzátu z PP trubky. Na to jsem dal další tvárnici s otvorem pro čistící dvířka. Ty zasahují ještě kousek do třetí tvárnice. Na to už jsem dával další tvárnice a vložky. Mám to vyzděné až po zaústění od kotle. Zmíněná izolace se dá použít, ale je velice měkká, musí se namačkat mezi vložku a tvárnici (je tam asi 5,5cm mezera). Lepší bude nějaká tvrdší deska izolace, kterou sem tam naříznu, aby se lépe stočila kolem vložky. Ještě musím vymyslet, jak zazdít dvířka na čištění, protože samy o sobě v komínu nedrží.

Dolní část komínu

Žádné komentáře: