pondělí 2. července 2007

Plastifikátor

Tak jsem se dostal k betonování věnců pod pozednice. Zatím jen kousek, protože jsem chtěl vyzkoušet beton s plastifikátorem a taky jsem byl sám, tak jsem se nechtěl pouštět do větších akcí. Sice vím k čemu je plastifikátor v betonu a co to dělá, ale praxe předčila moje očekávání.
Po mých dřívějších dobrých zkušenostech s výrobky firmy Stachema Kolín jsem zakoupil superplastifikátor STACHEMENT 2090 v dvacetilitrovém PE soudku. Namíchal jsem jednu míchačku (asi 100l), vyvozil vrátkem nahoru a naládoval do věnce (U-profil z Ytongu). Na tomto by nebylo nic zvláštního, kdyby plastifikátor neměl tu vlastnost, že z betonu vytěsňuje vzduchové bublinky a to dost rychle, takže než jsem se vzpamatoval, beton si v kyblech "sedl" a málem jsem ho z nich nedostal ven.
Závěr je ten, že plastifikátor (konkrétně tento mnou
použitý) je výborná věc, ale náročná na rychlost zpracování. V tomto týdnu bych chtěl dokončit celý věnec, tak vám sem pak napíšu jak to dopadlo.

Stachement 2090

Beton ve věnci

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, Vaše zkušenost mě skutečně mrzí, ale zvolený typ přísady opravdu není vhodný pro tento účel. Jinak došlo k segregaci kameniva a ta je způsobena příliš velkou konzistencí betonu, nedostatkem jemných podílů v písku, velkým množstvím vody atd. Jinak doporučiji pro tyto aplikace např. Stachement NN, ML, N, atd. - méně náročné pro hobby užití.

Smalsoft řekl(a)...

Děkuji za radu. Příspěvek nebyl myšlen tak, že mnou použitý platifikátor je špatný, došlo mi že jsem měl použít asi jiný typ. Důležité je ale to, že jsem celý věnec zabetonoval celkem bez problémů a drží to.