úterý 3. července 2007

Sloup

Protože jsme si vymysleli u domku krytou terasu (ze dvou stran zeď, shora střecha) bylo třeba udělat sloup, který bude podepírat roh střechy, která je, jak píšu, nad terasou. Tak mne napadá, že bych sem měl hodit pár výkresů z projektu, poněvadž některá věci se dost blbě vysvětlují.
Původně v projektu je sloup čtvercového průřezu. Mě i manželce se ale víc líbí kulatý sloup, takže jsem koumal, až jsem to vykoumal. Firma Korn Brno prodáv
á kruhové papírové bednění (ORPATUB), které, jak jsem později zjistil, vyrábí Orlické papírny Lanškroun. Objednal jsem tedy jednu rouru průměru 300mm a délky 4m, což vycházelo téměř přesně. Vykopal jsem základ, vylil betonem a do toho zabetonoval šest tyčí roxoru pr.12mm.

Roxor zabetonovaný v základu

Udržet šest tyček ve svi
slé pozici než to ztuhne není žádná legrace, něco to váží. Proto jsem udělal provizorní lešení z palet a ytongu. Než to ztuhlo, naohýbal jsem si třmínky z roxoru pr.6mm. Třmínky tvoří šestiúhelník, v každém rohu je jedna tyčka dvanáctky. Vyfotím vám i mou ohýbačku na roxor, domácí výroba. Není to nic moc, ohne to bez problémů šestku, s osmičkou to má již značné problémy, ale osmička se dá lehko ohýbat v ruce s pomocí malé trubky. Už naohýbala kolem dvou set třmínků do věnců.
Ale zpět ke sloupu. Třmínky jsem dal po dvaceti centimetrech. Při dělání stropu mi jeřáb nasunul bednění na výztuž a zabetonovalo se to současně se stropem (B25).

Zabetonovaný sloup

Když jsem asi po čtrnásti dnech začal zkusmo rozebírat papírové bednění, zjistil jsem, že trubka má z vnitřní strany nalepenou folii, takže to jde krásně dolů a ve šroubovici zeslabenou stěnu a v tom zeslabení se to docela dobře loupe a trhá. Měl jsem trochu obavy z bublin ve spodní půlce sloupu, protože firma měla vybrátor na beton jen s dvoumetrovou "hadicí" takže až na dno trubky nedosáhli. Možná se ale vibrace šíří i roxorem, protože jsem žádnou bublink
u větší než 3mm nenašel.

Odstraňování papírového bednění


Detail sloupu

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.