úterý 3. července 2007

Zdění

Jakmile byl podkladní beton vyzrálý vrhl jsem se na hydroizolace. Radon máme nízký, tak jsem nemusel přemýšlet o protiradonové izolaci. Koupil jsem penetraci ALP, izolační pásy a půjčil propanbutanový hořák. ALPem jsem natřel desku v místech kde bude izolace (nedělal jsem hned celou plochu základů) plus něco navíc. Nechal zaschnout a pokládal jsem pásy izolace pod nosné zdi. To bylo celkem bez problémů. Jen prostupy izolací ještě musím vyřešit, zatím to mám jen tak provizorně.

Zakládání zdí

Na zdi jsem zvolil Ytong. Dnes vím že to není ideální, hlavně když chci zateplovat (10cm), ale materiál jsem už měl nakoupený. Domluvil jsem s jednou malou firmou zdění na určité datum a vzal si dovolenou. Minimálně na začátku prací chci být u toho, abych si je ohlídal, když s firmou nemám zkušenosti. Jenže hodina H nadešla a chlapi nikde. Nakonec jsem zjistil, že jsou ještě na nějaké předešlé stavbě a musí to dodělat, takže nepřijdou. No nic, přece nebudu jen tak čekat! Tak jsem se chopil zdění sám. Rychlost nebyla nijak závratná, ale šlo to.
Do toho přišla zima. Byla to sice zima-nezima, spíš takový delší podzim, ale opět jsem začal až na jaře 2007.
Na vnitřní nosné zdi (š. 25cm) jsem koupil překlady přímo z Ytongu a na vnější (š. 37cm) železobetonové. Dával jsem dva překlady a mezi ně 10cm E
PS. Protože horní strana obvodových zdi neseděla přesně s vnitřnimi zdmi, musel jsem ještě na vnitřní zdi přidat 1 až 1,5cm malty, aby to bylo všechno v rovině.

Dokončení zdí

Žádné komentáře: