čtvrtek 17. března 2011

Teče voda

Že doma teče voda je v pořádku, ale musí téct tam kde má a ne na podlahu. A v úterý právě tekla na podlahu a dokonce i pod podlahu.
Když jsem dělal rozvody vody, tak jsem za vodoměr dal redukční ventil a filtr na nečistoty, protože mám zkušenosti, že po každém zásahu do rozvodu vody po městě se do trubek dostane i hlína, jíl, apod. a nechci aby se mi to svinstvo usazovalo doma v trubkách a bojleru.


Až doposud vše fungovalo jak má. Sem tam jsem se podíval co všechno se usadilo ve filtru, ale vždycky jsem usoudil, že to ještě nic není a nechtělo se mi filtr čistit. A stalo se následující. Volala mi manželka do práce, že nám v kotelně teče z filtru voda a rovnou do podlahy. Jak možná vidíte z fotky, pod filtrem je vyústění rozvodu centrálního vysavače a podlaha v tom místě ještě není dodělaná. Jak zastavit vodu věděla, takže ji zastavila a šla s dětma na vycházku, protože venku bylo nádherně. Já jsem si vzal v práci volno a jel jsem dom. Cestou jsem přemýšlel co prasklo, co budu muset koupit nové, jak to spravit, atd. Doma jsem rozdělal filtr a zjistil, že nic není prasklé ani ulomené. Voda zřejmě tekla kolem "O" kroužku, kterým těsní spodní průhledná část filtru. Vše jsem vyčistil, propláchl, zase sešrouboval a ejhle, žádná voda neteče. Proč voda tekla zrovna teď tam kde neměla nevím.
Radši ale budu filtr kontrolovat a čistit častěji. A voda v podlaze, zdá se, postupně vytekla po hydroizolaci ven, protože základy a hydroizolace nejsou v naprosté rovině (kolem 3cm na 15m). V podlaze taky vedou trubky k radiátoru a ikdyž jsou izolované, tak vím, že malinko hřejí (takové malé lokální podlahové topení), takže víc topím a hodně větrám. Snad to bude stačit.

Žádné komentáře: