úterý 15. března 2011

Příprava na jaro

Dlouho jsem zde o ničem nepsal. Co bych ale taky popisoval? Jak stojím za oknem a koukám do krmítka na ptáčky? Nebo chodím s Matýskem na procházky nebo s Katuškou bobovat? No, bobovat už moc ne, sníh u nás už dlouho není a skoro to vypadá, že už ani nebude.
Něco se ale přece děje. Narazil jsem na internetu na společnost Gengel a neodolal jsem a objednal jsem si semínka ačokčy, fazolu šarlatového (tyhle už došly poštou) a dále divoké rajčata červené a žluté, bob zahradní, dýně panská, fazole popínavé a salát. Ačokču a bob spíš ze zvědavosti, ostatní se tento rok snad dočká většího využití v kuchyni. Samozřejmě všechno nespotřebujeme hned, něco musíme uskladnit na podzim nebo zimu. Nemáme moc velký mrazák, takže při skladování musíme improvizovat (nemáme ani sklep, jak za časů našich babiček). U něčeho není problém, fazole nebo bob stačí skladovat v suchu. Dýně vydrží taky dost dlouho, v dobrých podmínkách i několik měsíců. Ostatní se zpracuje hned nebo zavaří, apod. Třeba rajčata nebo ačokča. Překvapila mne ale mrkev. Na podzim, když jsem sklízel poslední, tak jsem asi čtyři přehlédl a našel jsem je na záhonku teď když roztál sníh. Část vyčnívala z hlíny a ta byla rozpraskaná a nepoužitelná. Část v zemi ale vypadala úplně v pořádku. Babička dávala mrkev a petržel na zimu do sklepa, do bedýnky s pískem, takže jsem asi objevil ameriku. Např. růžičková kapusta taky vydrží dost dlouho venku i v mrazech. Takže tento rok zůstane kapusta venku a co s mrkví ještě vymyslím. Na záhonku ale nezůstane, při -15 st. by se dost špatně dobývala ze země.

Žádné komentáře: