středa 25. června 2008

Zahrada

Už jsem dlouho nepsal nic o okolí domku, o zahradě a jejích obyvatelích. Jak jsem už psal, posekl jsem trávu. Ikdyž přišly asi dvě nebo tři bouřky, tak úspěšně uschlo seno. A protože králíky ani kozy nemáme, tak si pro seno přijeli rodiče, kteří mají králíky.
Loni jsem psal i o ještěrkách, které do hlíny na vykopaném pařezu nakladly vajíčka a nakonec se vylíhly malé ještěrky. Dvě malé jsem zahlédl i letos, takže nějaké snad zimu přežily. Fotky nemám, byly moc rychlé, snad příště.
Jinak se nám tam po nocích stále potulují kuny. Žádnou jsem neviděl, ale jejich ho... jsou kolem domku pořád.
Kousek vedle, za potokem, si na stromě udělaly už na jaře hnízdo straky.
Kdy vyvedly mladé jsem ale nepostřehl. Když jsem byl malý, tak jsem straku znal jen z obrázků, ale poslední roky je jich čím dál víc a připadá mi, že přestávají být tak plaché.
Co se týká ovoce, tak máme trošku třešní, ty už se dají trhat, a pak ryngle, o kterých jsem psal v souvislosti s ořezáním stromku. Vypadá to že rynglí by mohlo být dost, ale celý strom je úplně obalený mšicemi. Zřejmě je letos málo slunéček.

1 komentář:

michal řekl(a)...

My jsme dali letos na zahradu dřěvené ploty, které nejsou úplně u země, respektive v zemi a nemají tu podhrabovou složku a je sranda koukat na to, kolik máme na zahradě najednou života. Nemluvím teď o kočkách, ale třeba o ježcích. Tak jsme jim pod ořešákem udělali takové zimoviště ze starého listí a doufám, že jim to pomůže přežít zimu, která je pro ně dosti náročná. :)