středa 4. června 2008

Odřený kabel, podlahy, apod.

Před časem jsem psal, že máme přípojku vody. To je pravda a zbývalo jen zasypat výkop a usadit vršek uzávěru nad připojením na hlavní řád. Část výkopu jsem zaházel sám, což mi bylo doporučeno pracovníkem vodáren, aby bagr nepoškodil přípojku. Zbytek jsem chtěl nechat zahrnout současně s zahrabáním ČOV, což by se mělo dělat asi za 14 dní. A protože přípojka kříží (vede asi 60cm pod) telefonní kabel a kabelovou televizi, které v místě přípojky vedou téměř ve stejném místě (viz fotka). Protože vyjádření ke stavebnímu povolení bylo až dost staré a na něm uvedený pracovník už možná pracuje někde úplně jinde, napsal jsem mail na Telefónicu, ať mi sdělí koho mám kontaktovat. Během dopoledne mi přišly dva maily se jménem a telefonem na daného pracovníka. S oním pánem jsem se domluvil, že přijede v úterý.
Pán přijel, podíval se do výkopu a vybalil na mne "co to je za modrou izolačku? Kdo s tím co dělal?". Ona modrá izolačka byla na kabelu už dávno a já při kopání vodovodní přípojky ji náhodou našel. Pán skočil do výkopu a po odstranění pásky zjistil, že plášť kabelu je v onom místě porušený. A hned že to musí někdo zaplatit! Tak jsem mu rovnou řekl, že nic platit nebudu, že mám svědky, že páska byla na kabelu už před kopáním přípojky a v místech kabelů jsme kopali rukama (vím dobře jaké pokuty jsou za poškození kabelů). Řekl jsem mu, že to musí být už od doby, kdy se tam kopala kabelová televize, což je asi tři roky nazpět (telefon je v onom místě v zemi už kolem deseti let). Proto jsme jeli na městský úřad, zjistit kdo je vlastníkem kab. televize a kdo má dokumenty od kontroly kabelů z tehdejší doby. Zjistilo se, že výkop prováděla nějaká firma ze Štětí (proč se jezdí zakopávat kabely na druhý konec republiky?) a ta má dokumenty u sebe. Úředníci zrovna byli dost zaneprázdněni a nakonec pánovi z telefóniky došla trpělivost. Mávl nad tím rukou, zavolal komusi, ať to přijede odborně spravit a bylo to. Než odjel, tak ještě provizorně omotal kabel černou izolačkou, pro změnu.
Úplně vidím jak tehdy probíhal výkop kabelové tel. Banda cikánů s lopatama a krumpáčema kopala a kopala. V místech mé nynější stavby (a nejen tam) byla kdysi hodně dávno místo plotu kamenná zídka, skládaná na sucho. Zbylo po ní mnoho opukových kamenů v zemi (asi tehdejší základy). V takové půdě kopat je radost. Skoro se divím že kabel, který už byl dřív v zemi, nepřekopli úplně.
Původní modrá izolačka

Nynější oprava "na černo"

Včera po drobné opravě omítky u komína jsem natřel podlahu v kotelně. O barvě jsem psal už dřív. První nátěr jsem zředil podle návodu. Výsledek vidíte na následující fotce.

Kotelna po prvním nátěru

V neděli jsem pokračoval v pokládání dlažby v koupelně. V koupelně a na záchodě bude dlažba diagonálně, protože má úplně jiný formát než obklad a spáry by vůbec nepasovaly na sebe a taky to vypadá líp (teda viděl jsem jen 3D návrh). Některé kousky ještě na fotce nejsou přilepené, ale jen tak položené na betonu. Taky mi tato dlažba (série Orchidea od Rako) připadá mnohem křehčí než ta co jsem pokládal na chodbě. Jednak jsem našel asi čtyři dlažky, co měly ulomený roh, přímo zabalené (asi s tím při dopravě pěkně perou), jednak se mi mnohem častěji stalo, že se mi při řezání uštípla jinde než sem chtěl. Ale nemám skoro žádný odpad, protože když se špatně uštípne, tak jde ze zbytku většinou uříznout jiný, menší, kousk a použiju ho jinde.

Dlažba v koupelně (nehotová)


Žádné komentáře: