středa 10. srpna 2011

Prázdninové novinky

Už jsem psal, že ačokča přežila nájezd slimáků a teď jim už nechutná. A už má asi 15 malých ačokčí. Už jsem taky zjistil, že syrové nejsou nic moc. Určitě ale najdu dost receptů jak je upotřebit.


Dýně rostou a rostou. První jsem nevyfotil, ale na druhou se můžete podívat. Oproti té první je mnohem těžší a větší a to mám ještě půlku první v ledničce.


První co jsem zkusil byla dýňová polévka. Moc se vydařila, už jsem ji musel vařit dvakrát.


Recept:
Dýně - cca 0,5 kg, olej, 2-3 stroužky česneku, špetka soli, drceného kmínu, zelená nať (petrželová, mrkvová, celerová, cibulová, pažitka, špenát, řeřicha …– čerstvá či sušená)
Na oleji osmahneme pokrájenou dýni a kmín a podlijeme vodou. Osolíme, okořeníme a dusíme do měkka. Dýni rozmačkáme vidličkou, šťouchadlem na brambory nebo propasírujeme či rozmixujeme. Je-li třeba, přidáme ještě vodu a nakonec česnek a nať.
  • Dochutit možno: osmahlou cibulí, sojovou omáčkou, misem (solená pasta z obilí), Solčankou (směs bez glutamanu sodného), mořskou řasou, masovým vývarem
  • Vydatnějším pokrm učiníme přidáním rýže, nebo rýžových nudlí, jáhlami, pohankou, bramborem ...
  • Dále možno obohatit: brokolicí, kukuřicí i jinou zeleninou, sezamovými či slunečnicovými semínky
  • Nakonec osmaženými kostičkami chleba, které před dosmažením můžeme ještě posypat sýrem

A teď veliká událost. Ode dneška budeme mít vlastní slepice a králíky. Zatím jen 3 slepice a jednoho nebo dva králíky. Na fotce vidíte králíkárnu a malý kurník.


Já i manželka jsme vyrůstali na dědině, kde téměř každý měl aspoň pár slepic a králíků a chtěli jsme aby i děti viděli co to obnáší a nemuseli kvůli slepicím jezdit do ZOO.

Žádné komentáře: