středa 18. května 2011

Nové poznatky a drobné neúspěchy

Dnes začnu kočkama. Chodí nám přes zahradu asi čtyři, ani jedna není naše. Na následující fotce je výjimečně jedna kočka na naší zahradě jak nevykonává potřebu, ale shání něco k snědku nebo se možná jen tak rozhlíží. Je pravda, že díky kočkám a asi hlavně kunám jsem na zahradě neviděl myš ani nepamatuju. A taky jsem už dlouho do "ničeho" nehrábl, ale to bude spíš tím, že se snažíme nenechávat jim vhodné místa.


V slámě na záhonku jsem našel tohoto chrousta. A v kompostu je spousta larev. Teď, když se dívám na wikipedii, tak mi tento připadá nějaký nedospělý. Pokud se někdo z vás v nich vyzná, tak mi dejte vědět (třeba do komentáře).


Na záhonku jsem taky narazil na ještěrku. Nejspíš jí ale vadilo časté vyrušování, tak se odstěhovala. Další jsem vyfotil na kamenech, které mám nachystané na zídku pod plotem. Kolik jich celkem je nevím, viděl jsem nejvíc dvě současně.




A teď ty neúspěchy. Tři ze čtyřech ačokčí (jestli to píši správně) skončili. Pravděpodobně jsou na vině slimáci. Kupodivu asi ne ti rezaví, španělští, ale normální domorodí, malincí, co zde žijí odjakživa. A odnesla do i malá rostlinka rajčete, zbyl jen malinký pahýl, který na fotce téměř ani není vidět.



Dýním se na kompostu daří dobře. Ani nejsou zatím problémy se slimáky, kteří mi loni sežrali všechny až na jednu.


Nakonec jeden poznatek ohledně použití slámy na záhonku. Co se týká udržování vlhkosti, tak je to perfektní. U cibule ze sazečky je taky všechno v pořádku. Jen je problém pokud se rostlinka nevysadí už vzrostlá, ale zasejí se semínka. Postupoval jsem tak, že jsem rozhrnul slámu, udělal díru do kartonu, zasel semínka a trochu přihrnul slámu nazpět. Malinké rostlinky těžko prorůstají mezi stébly slámy a taky stačí jeden malý hladový slimáček ...
Zatím to řeším buď předpěstováním nebo tak, že na hlínu překlopím půlku PET lahve a slámu přihrnu k PETce, což ji zároveň trochu chrání před odfouknutím při větším větru.
Ještě mám nějaká semínka ačokči a dalších, tak vám zde pak napíšu, jak to dopadlo s PETkama.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, ten chroust bude asi chroustek letní, ty jsou menší.
Ivana z fóra Biozahrada