čtvrtek 2. června 2011

Novinky na zahradě a nové peletky

Po dlouhé době (aspoň podle mne, možná je to normální) začal růst fazol. Ze čtyřech vzešly dva, ale mám už další čtyři v kelímku a zdá se že porostou. Fazol šarlatový (na druhé fotce) vzešel bez problémů, dokonce i slimáci mu zatím dali pokoj.



Bobu se dlouho nechtělo, ale nakonec rostou všechny. Dokonce jsem dvě místa nechtěně zahrnul slámou a najednou cosi zeleného leze skrz slámu. A ejhle, on je to bob. Povedlo se mi dokonce přistihnout slimáka přímo při činu. Takovýchto malých je asi pod slámou víc, ale naštěstí nijak moc rostlinkám neubližují.


Protože ačokča přežila jen jedna, zasel jsem další 3 semínka a vypadá to že pěkně rostou.


Taky jsem si všiml, že zmodraly tři plody zimolezu a ještě asi další tři tam jsou. Je to teprve malý keřík, na podzim jsem ho zasadil, ale už stačil vyrůst o dvacet centimetrů. Už se těším až si pochutnáme.
A teď něco jiného. Dovezli mi šest tun peletek. A zrovna takové hnusné deštivé počasí. Měl jsem strach, že pytle nějak navlhnou, ale mají to pěkně zabalené. První den, když na chvilku přestalo pršet, jsme stihli nanosit do kotelny polovinu. Trvalo nám to hodinu a půl. A druhý den druhou polovinu. To sice trochu mrholilo a trvalo nám to o půl hodiny víc, ale vypadá to že nic nebobtná a že jsou v suchu. Pro jistotu jsem dal do kotelny větrák, aby to rychleji větralo. Celkem tedy mám zásobu necelých sedm tun, což na zimu bohatě stačí.


1 komentář:

Marta řekl(a)...

Já jsem na zahradě začala pěstovat různé bylinky, ale to už tento rok na jaře. Teď na podzim už si zase užívám toho, že je všechno sklizené a pomalu se připravuji na další sezónu, jen co je pravda. No a co se nějakého oživení letos týče, tak si už život na zahradě a v životě nedovedu představit bez pravidelné dávky kotvičníku, a vy?