středa 19. prosince 2007

ČOV a nádrž na vodu

Konečně mi dovezli dvě nádrže. První je čistička. K tomu ještě přibudou trubky do pískového filtru pro vsakování. Váží jen kolem 80kg, takže jsme ji tři hravě složili z auta.
Je to v podstatě válcová usazovací nádrž, která má v horní části u výtokového potrubí dočišťovací filtr. Zbytek se čistí v pískovém filtru. Otvorem nahoře se dá vytáhnout filtr a vyčistit jej a taky vypumpovat obsah čističky.

Nádrž čističky 2m3

Za čističkou budou v písku tři děrované trubky a přes filtr se bude voda vsakovat do země. Kvůli vsakování jsem musel nechat udělat hydrogeologický posudek. Původně jsem chtěl vodu vypouštět do blízkého potoka, ale musel bych podkopat silnici a kvůli tomu vyřizovat věcné břemeno a to se mi nechtělo.

Schéma uložení čističky do země

Protože nechci plýtvat pitnou vodou na zalévání zahrady, popř. na splachování na záchodě, koupil jsem od stejné firmy jak čističku ještě jednu nádrž na vodu. Vodu ze střechy svedu do této nádrže. Pokud by bylo vody moc, tak přepadem půjde do nějakého trativodu. Před nádrž ještě musím vymyslet filtr, abych nemusel každý měsíc nádrž čistit.

Nádrž na dešťovou vodu 2,5m3

3 komentáře:

Karel | ČOV řekl(a)...

Jen 80kg čov nádrž? Čekal bych minimálně dvakrát tolik. Alespoň se s ní lépe manipuluje :)

Anonymní řekl(a)...

je pravda že 80 Kg je málo. Ale tak plast zase nic moc neváží. Každopádně zdít něco když je možnost použít plastové nádrže

michal řekl(a)...

Taky bych řekl, že to bude těžší. A nemáte tu nádrž na vodu malou? Dost možná mě ale mate fotka. Ne, nejspíš mě skutečně mate ta fotka. :) My máme doma velkou na 10 tisíc litrů. A k tomu od Homee Hörmann systém na automatické zavlažování. Je to přes chytrou domácnost, takž to mám v telefonu v aplikaci a můžu buď nastavit automatické zavlažování nebo zaleju, když je to potřeba jednoduchým pokynem. Šikovný systém. :)