úterý 31. srpna 2010

Experimenty s dýní

Slíbil jsem vám napsat jak dopadla dýně v kuchyni. Bohužel musím napsat, že to nepřežila, byla snědena.

Rozpůlená a vydlabaná dýně

Dýni jsem rozkrojil a vydlabal. Podle některých receptů se nemusí vždy okrájet slupka, ale v tomto případě mi připadala dost tuhá, tak šla radši pryč. Některou další zkusím sklidit dřív a zpracovat i se slupkou.
Nakonec jsem zvolil tři způsoby zpracování. První část jsem nakrájel na plátky přibližně 3mm silné a osmahl na pánvi. Není to samozřejmě moc dietní, ale jako pamlsek k jinému jídlu a pokud to není každý den, se to dá.
Druhou část jsem nastrouhal a přidal do těsta. Přesné ingredience z hlavy neznám, prostě recept na obyčejnou litou buchtu. Tuto buchtu máme už vyzkoušenou s nastrouhaným jablkem nebo mrkví. Teď se přidala dýně.
Třetí část jsem nakrájel na kostky, jako když se zavařuje dýňový kompot. Bylo by toho ale jen do jedné skleničky, což nemá význam se s tím zavařovat, tak jsem to nechal jako kompot, který se hned sní. Teda ne hned, ale až se to trochu uleží.
Na závěr malý postřeh, oproti klasické dýni, kterou si pamatuji z domu, je tato trochu "moučná", asi jako přezrálé jablko.

Žádné komentáře: