čtvrtek 4. června 2009

Ptáci a šneci

Dnes něco málo z přírody. Na jaře si v dutině mezi železnými nosníky udělala hnízdo sýkora koňadra. Všiml jsem si toho až když jsem pátral po tom, odkud to pořád pípá. Bylo to pípání mláďat při příletu některého z rodičů. V současné době je hnízdo prázdné, zřejmě mladé sýkorky už vylétly z hnízda.

Sýkorky při krmení

Loni jsem zde psal o hnízdě rehka domácího na trámu pod střechou. Letos jsem zjistil, že si našli cestu pod střechou a udělali si hnízdo mezi trámama na půdě. Z nějakého důvodu jim ale hnízdo napůl odpadlo a mladí rehci to nepřežili. Když jsem to zjistil, tak už měli hnízdo zase opravené a seděli na další snůšce vajíček.

Hnízdo rehka

Nakonec ještě hlemýžď zahradní. Před stavbou jich na zahradě bylo hodně. V průběhu stavby a teréních úprav kolem jich ubylo natolik, že loni jsem našel asi jen tři. Letos je to lepší, napočítal jsem sedm.


Srážka dvou hlemýžďů :-) nebo to souvisí s jejich rozmnožováním?

2 komentáře:

ptaci.tk řekl(a)...

Hnízdo rehka - takhle není dobře vidět jak tam to hnízdo je umístěné, ale taky tam na půdu mohla vlézt kuna, ta taky vybírá hnízda, nebo kočka.

Smalsoft řekl(a)...

Myslím že kuna nebo kočka to nebyla. Kuny se v okolí potulují běžně, ale pochybuji že by vlezla na půdu jen jednou a pak se tam už víckrát nevrátila a že bych tam po ní nenašel žádné stopy. Taky by hnízdo asi vybrala, ale já jsem našel malinké ptáčky pod trámem na zemi.
Už jsem taky spravil všechny škvíry, takže ptáci budou muset hnízdit venku, mají tam dost možností.